Spiras sikrer kundekendskab med KYC-proces
En tryg og lovpligtig proces til identitetsverifikation
For at leve op til kravene i hvidvaskloven og bekæmpe økonomisk kriminalitet er Spiras forpligtet til at indsamle og verificere kunders identitetsoplysninger. Dette sker i samarbejde med Penneo KYC, der sikrer en sikker og effektiv proces.
Når en kunde bliver bedt om at gennemføre KYC-proceduren, modtager vedkommende en e-mail fra Penneo med et link til en sikker portal. Her bliver kunden guidet gennem processen, hvor der skal oplyses CPR-nummer, som valideres med MitID, samt uploade et gyldigt kørekort og sundhedskort. Derudover stilles en række spørgsmål om virksomheden og statsborgerskab, og kunden bliver bedt om at erklære, hvorvidt vedkommende er en politisk eksponeret person.
Efterfølgende sender en medarbejder fra Spiras en opfølgende mail for at sikre, at processen forløber glat. Skulle der opstå spørgsmål eller udfordringer, har kunden mulighed for at få hjælp – enten digitalt eller ved fysisk fremmøde hos Spiras.
Hos Spiras er det p.t. følgende medarbejdere, der arbejder med KYC-processen:
Trine Stenderup-Jørgensen, 2051 5516, tsj@spiras.dk
Louise Krogh Pontoppidan, 2046 6397, lp@spiras.dk
Karina Wind, 2336 8594, kaw@spiras.dk
Luna Lund Nissen, 7436 5089, lln@spiras.dk
Spiras følger gældende lovgivning, som kan findes hos Erhvervsstyrelsen. For at sikre fuld datasikkerhed henvises desuden til Spiras’ persondatapolitik og Penneos Trust Center, der dokumenterer overholdelsen af gældende regler.
For yderligere information ellers support se endvidere spiras.dk.
Spiras kontaktes på telefon +45 7320 0000 eller via e-mail til penneo@spiras.dk.