Spiras sikrer kundernes fremtidige overblik og ro
Spiras tager hånd om kunderne og deres fremtid med fokus på arv, pension, strategi og formue, så de kan tage de vigtige beslutninger i tide.
Rådgivningsvirksomheden Spiras har et klart fokus på at hjælpe kunderne med at skabe tryghed omkring deres fremtid – både i driften og inde ved køkkenbordet.
– I den kommende tid sætter vi fokus på en række af de mere bløde ting, der også skal være taget stilling til som selvstændig erhvervsdrivende og landmand, fortæller juridisk afdelingschef Ellen Bruun Andresen, Spiras.
Kunder, der efterhånden har rundet de 55 i leveår, får særlig opmærksomhed på områder, der kan overses i hverdagen, men som har stor betydning for fremtiden, hvis der ikke er taget stilling hertil. Det er fx arv og fremtidsfuldmagt, pension og livsforsikring, personlig og virksomhedsmæssig strategi samt formueoverblik efter skat.
Et sikkerhedstjek
Ved at åbne for samtalen med kunderne sikrer Spiras, at kunderne er i stand til at træffe informerede beslutninger med rettidig omhu.
– Vi tager kontakt for at høre om kundernes overvejelser. Vi har oplevet kunder, der først i en alder af 65 eller 70 år har erfaret, at deres formue ikke svarer til deres ønsker for deres pension, siger Ellen Bruun Andresen og tilføjer, at når man er 70 år, har man ikke nødvendigvis mulighed for at sadle om og prioritere anderledes.
Derfor vil Spiras gerne have fat i kunderne og motivere deres overvejelser på de punkter, som er relevante. Dette er for at sikre, at kunderne har flere handlemuligheder – og muligvis kan træffe andre valg, hvis der fx ikke er opsparet tilstrækkeligt til pension.
– Det er en form for sikkerhedstjek på de ting, vi tror, vi har styr på, men som vi måske aldrig får snakket med ægtefælle om eller skrevet ned og derfor ikke reelt er håndteret. Vi har oplevet kunder, der har tegnet personlige forsikringer for mange år siden, men ikke har tjekket op på dem siden. Måske er dækningen forældet eller udløber længe inden, du trækker dig tilbage fra arbejdsmarkedet. Vores mål er at sikre, at vores kunder har overvejet disse vigtige emner og taget stilling, så det ikke kommer til at gøre ondt en dag, siger Ellen Bruun Andresen.
En række rådgivere vil i efteråret tage kontakt til Spiras-kunder, der har rundet de 55, for at følge op på de overvejelser, der er gjort, for fremtiden.